wellness
EN TREND I TIDEN
Historien
Välkommen
TNI
Media
Nyfiken
Kontakta Oss
Historien börjar med en växt, en land, ett folk och ett kulturarv. 

Vårt produktarv börjar med Tahiti, källan till vår noni och en av de mest ofördärvade miljöerna i världen. Med dess friska luft, rena vatten och rika vulkaniska jordart bildas en perfekt miljö att odla näringsrik noni i.

4000 – 2000 f. Kr:
För mer än tvåtusen år sedan lämnade de polynesiska förfäderna Sydostasien i jakt på nya horisonter över havet. Dessa äventyrare tog förutom sina familjer med sig de heliga plantorna som skulle hålla dem vid liv—kokosnöt, pandanus, taro och den värdefulla noni, som ansågs vara hemligheten till hälsa. Dessa "djungelplantor" planterades senare på Tahitis vulkanöar. Med rik jord och ren luft frodades noni-plantan. Enligt forntida Ayurvedisk text kallades noni för Ashyuka, vilket är sanskrit för "långt liv". Texten förklarar att noni balanserar och stabiliserar kroppen till ett tillstånd i perfekt harmoni.

500 f. Kr – 200 e. Kr:
Noni-frukten växer vilt och blir en stöttepelare i den polynesiska civilisationen. Alla delar av noni-plantan används—frukt, blad, frön och bark. Noni-frukten sprids över hela Stilla havsområdet.

1769: Kapten James Cook och hans besättning upptäcker paradisöarna vid Tahiti och noterar att många invånare använder noni.

1955:
Dr. Ralph Heinicke höll på med forskning kring ananasplantan när han upptäckte noni-plantans välgörande egenskaper. Hans forskning skulle så småningom leda till grundandet av en hel industri, vilken skulle komma att förbättra livskvaliteten för miljoner människor.

1993:
När livsmedelsforskaren John Wadsworth läst forskningsdokumenten från Dr. Heinicke, reser han till Tahiti och bekräftar existensen av en kommersiellt livskraftig noni-källa. Han intervjuvar invånarna och statliga tjänstemän samt söker efter historiska dokument på bibliotek. Han upptäcker att forntida påståenden är sanna—all forskning visar att noni har fantastiska egenskaper.

1996:
Med hjälp av livsmedelskunskap, branscherfarenhet samt marknadsförings- och affärsskicklighet läggs grunden för uppbyggnad av ett nytt revolutionerande företag: Tahitian Noni International.

2002:
Griffin Hill, ett oberoende marknadsundersökningsföretag, publicerar en studie i vilken anges "Tahitian Noni International är ett av de privata företag i USA som växer snabbast, och färre än tio privata företag i historien kan jämställas med Tahitian Noni International:s tillväxt under de sex första åren."

2003:
Ackumulerad försäljning når $2 miljarder och mer än $1 miljard ackumulerade provisioner återbetalas till distributörerna. Det första Tahitian Noni Café™ öppnas i Tokyo, Japan och lägger grunden för ett helt nytt kapitel i Tahitian Noni-storyn. Företaget lanserar Tahiti Trim Plan 40®, det första vikthanteringsprogrammet bara för kvinnor över 40.

2004:
Mängder av ny produkter lanseras. Alla dessa kretsar runt huvudelementen hos noni-plantan: Frukt, blad och frö.

Regeringen i Franska Polynesien belönar TNI för dess bidrag till nationens ekonomiska tillväxt och övergripande positiva inverkan. Företaget har även fått priset 'Corporation with Social Responsibility' (företag med socialt ansvar) från FN-sanktionerade International Council of Caring Communities (ICCC).

TAHITIAN NONI™ Equine Essentials™ lanseras. Det här första noni-baserade vätsketillskottet hjälper alla typer av hästar att nå optimal hälsa och total potential.

TNI lanserar ett revolutionerande utbildningsprogram för distributörer som heter Success Path. Detta program leder till en dramatisk ökning vad gäller försäljning och kvarhållande av kunder.

Företaget skapar Origins and Destiny, en storslagen film som dokumenterar historien om den värdefulla noni-plantan.

2005:  En ny toppmodern bearbetningsfabrik är färdigställd på Tahiti. Den nya fabriken är den största tillverkningsanläggningen under ett och samma tak på hela Tahiti. I den nya anläggningen där den senaste tekniken implementerats, är produktionskapaciteten fördubblad jämfört med vad den var i den gamla anläggningen. Fler än 50 lokala Tahitibor arbetar där och över 1 000 familjer är engagerade i arbetet med att skörda frukten på över 80 öar i Franska Polynesien.

Vill du veta mer gå till Tahitian Noni Internationals hemsida genom att:  Klicka här.

 

TAHITIAN NONI™, Morinda™, Tahiti Dream™, Tahiti Trim™, SmartCaps™ ExpressWay™ , Equine Essentials™ , Plan 40™, TePoemä™ , Moéa™ och Success Path™ är varumärken som tillhör Tahitian Noni International och är registrerade i många länder
Tahitian Noni International UK Oberoende Produktkonsult
 
“©Tahitian Noni International, Inc. Used with permission.  All rights reserved.”
Möjligheten
VälkommenTNIMediaNyfikenKontakta Oss